21 juni 2011

Avslut och start

Då var termin två godkänd och klar. Beskedet dök upp igår på studentforum och idag på mejlen. Glad över att ha klarat de här två terminerna även fast det konstant har känts som att jag levt på gränsen till att inte klara det. Men det gick. Idag fick jag till min "glädje" höra att termin 3 och 4 är ganska tuffa med mycket uppgifter. Och jag som trodde att det skulle bli lite lugnare. Men det är till att bita ihop och ta en sak i taget helt enkelt + att vässa studietekniken ytterligare.

Idag har jag gått bredvid min andra dagtur och jag har lärt mig att det gäller att vara vänlig men bestämd för att få de dementa förstå vad det är som ska göras. Försökte lite med "vill du...?", "kan du...?" och då hände ingenting. Men det va bra att jag upptäckte det nu när jag går bredvid och inte nästa vecka då jag förväntas klara det själv, nu kändes det inte lika dumt att be om hjälp. Men det är mycket att hålla ordning på minst sagt.

1 kommentar:

  1. Du är så fantastiskt duktig! Blev överlycklig när jag fick veta att du klarat sista tenten också! Fattar inte hur du bär dig åt. Hade aldrig klarat det själv...

    Hoppas att jobbet går bra också och att du kan njuta lite av ledigheten i midsommar, trots att du nog är dödstrött. KRAM / Josefin

    SvaraRadera