1 februari 2011

Tickande bomb

Det här är en dag då jag är arg och/eller irriterad på allt och inget. Som tur är har jag bokat ett aerobicspass ikväll och jag har en del saker som jag kan göra trots att ilskan och frustrationen håller på att spränga mig i bitar. En del saker kan jag (måste jag) bara acceptera för det går inte att gå tillbaka i tiden och ändra på mitt beteende eller på hur andra har bemött mig och tyckt och tänkt om mig. Men vissa dagar önskar jag mer än andra dagar att det gick att ändra på saker som varit.

Det blir nog ingen tur till campusmässan. Hittade nu på morgonen jobbannonsen eller vad man ska kalla det för på internet och vet lite mer om hur dom tar emot ansökningar där jag vill söka jobb. Så nu ska jag ge mig på att skriva ihop åtminstone en ansökan idag och hålla tummarna för att dom vill anställa någon som inte har jobbat dom senaste fem åren. Jag hoppas på att sjuksköterskeutbildningen som jag går nu kan vara till lite hjälp. Lite fiolspel och träning kan jag belöna mig med när ansökan är skriven eller skrivs och jag läst på lite mer om dessa lungsjukdomar. Imorgon är första psykiatriföreläsningen kan bli både intressant och lite jobbigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar