2 februari 2011

Sol, halka och föreläsare som inte dök upp

Idag sken solen bara helt sådär underbart och det enda jag vill är att vara ute. Så tänkte jag att det ska väl gå bra, det är säkert inte lika halt idag som igår så att cykla till universitetet borde ju gå bra. Så upp på cykeln i god tid för igår var jag lite tidsoptimist så R fick springa in och hämta ut biljetterna till aerobicsen för att vi inte skulle få några prickar (hade väl 2 minuters marginal...), sen bar det iväg på en cykeltur där jag va så koncentrerad på att inte cykla i spår och därmed ramla att jag va alldeles trött i huvudet när jag kom fram. Det kanske är värt att ta bussen ändå ibland, men solen sken ju så underbart! Väl framme satt vi och vänta och vänta och vänta på att föreläsaren skulle komma men det kom ingen. Det va ingen som hade hört något och ingen fick tag i honom så vi va lite lagom glada över att ha åkt dit i onödan. Men än så länge kan det ju dyka upp någon bra anledning men om det inte gör det så var det väldigt respektlöst av honom att inte dyka upp.

Det va lite utav dagen här. Håller nu på att finslipa första satsen ur konsert i A-moll av Bach på fiolen. Vill kunna spela den i ett och samma tempo och lite vackert sådär snart. Just nu är det väldigt olika tempo på delarna... Får se när det blir klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar