15 februari 2011

Blandat

Konserten med Helen Sjöholm var bra och jag fick en rolig dag tillsammans med K. Vi var nog båda en aning trötta när vi klev på bussen till Stockholm även fast det va lunchtid, eller jag var nog mer väldigt uppe i varv och när det var en halvtimme kvar till cityterminalen slumrade jag. Likadant var det på hemvägen. Det va roligt att få höra låtar från olika teateruppsättningar hon varit med i och hennes medley inspirerat av ett blandband hon gjort när hon var 14-15 års åldern. Sen var även en stråkkvartett med och spelade till många av låtarna och det gav lite inspiration och jag blev glad av att få höra lite stråkar också. Efter konserten tog vi ofrivilligt en lång promenad innan vi drack lite varm choklad och gick till cityterminalen och väntade där.

Veckan har rullat på och vi fick nya noter på orkestern till vårkonserten. Den 15 maj ska vi spela De fyra årstiderna av Vivaldi och det ska bli roligt att öva in det tycker jag. Min faster K fyllde 50 i veckan och hade fest i lördags och det va roligt att få träffa släkten som hade kunnat ta sig dit. Veckan har annars mest gått och jag vet inte riktigt hur men jag är ju här nu och vet vad jag gör nu :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar