13 februari 2012

Framsteg :)

Nu har jag inte skrivit på ett tag för det har varit fullt upp med att vi förra veckan gick ut på våran 7-veckors praktik, mamma fyllde år och orkestern jag är med i hade konsert. Det har alltså minst sagt varit fullt upp. Men praktikplatsen är bra och jag har lärt mig hantera butterfly-nålen (den kan vi inte öva med på skolan) och fått lite mer självförtroende i att ta EKG och nu sitter jag och laddar för att börja skriva på min skriftliga uppgift för min praktikplacering. Helst av allt skulle jag bara ligga i soffan och lyssna på radio och inte göra nånting men jag vet att det känns mycket bättre när jag väl börjat och får lite ordning på mina anteckningar.

Mammas födelsedag firade vi med att gå på en fars i Lerbäck och där det förutom utrymmer för skratt även bjöds på mycket god mat. De hade ordnat jättegott vegetariskt också. Sen på kvällen hade jag och mina syskon fixat lite lättare mat, tårta och lite ost också. Det var roligt att träffa hela familjen och få lite tid tillsammans. När kvällen var slut var min pappa snäll och skjutsade hem mig för igår hade vi konsert med orkestern och en mycket duktig oboist och då känns det bra att kunna vara hemma och värma upp lite inför konserten och inte behöva stressa onödigt mycket.

3 kommentarer:

  1. Vad duktig du är! Butterflynålen har varit mig behjälplig många gånger så den är bra att kunna ;)
    Tänker på dig en massa och hoppas att det går bra på praktiken.
    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Tänker på dig också! Du är så duktig med M-E, jag är imponerad!
      Så du är en sån där svårstucken person med kärl som leker kurragömma ;)

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera