19 februari 2012

Söndag

Söndag för mig när jag var liten var alltid den tråkigaste dagen på hela veckan för då skulle man ta det lugnt enligt mina föräldrar. Nu tycker jag om söndagar för då får jag ta det lugnt utan att ha dåligt samvete och när jag pluggar på en söndag så känns det lite fel, det är ju min vilodag. Men ibland får lördagen bli vilodag istället för söndagen just för att jag efter en vecka är ganska slut och behöver vila en dag och bara göra lite småsaker.

Den här helgen så börjar min söndag om ett par timmar när jag ska åka iväg och träffa Jossan och Karin och det ska bli roligt att träffa dom igen. Det var ett tag sen. Hela den här morgonen har jag bråkat med referensskrivning, det är svårt tycker jag och när jag heller inte är så nöjd med min rapport så känns det lite jobbigt att behöva lämna in den senare idag men bara den blir inlämnad så är det alltid något eftersom vi får komplettera uppgiften i efterhand om det inte räcker till godkänt. Den ska väl läsas igenom ett par gånger till innan jag lämnar in den och se om den kan bli något bättre kanske. Det här är väl egentligen rätt så världsligt så jag ska inte klaga men uppgifterna behöver bli godkända för att jag ska kunna bli en sjuksköterska någon gång i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar