16 september 2011

Fredageftermiddag

Idag på sen eftermiddag begav jag mig till Musikhögskolan där Svenska Kammarorkestern spelade en konsert gratis. De framförde Tjajkovskij: Symfoni nr 6 med dirigenten Thomas Dausgaard och Pezzo Capricioso med Mats Lewin som solocellist och Serenade Melancolique med Katarina som soloviolinist. De spelade mycket vackert och bra och va skönt att bara sitta ner och lyssna på. Det här klippet är från en annan konsert men samma symfoni och den fjärde och sista satsen.

Veckan har varit grubblig och jag har insett att jag är mer rädd för att bli sårad än vad jag trott tidigare och kommer nog ta det väldigt lugnt på den biten med förhållande nu ett tag. Tänk om vi hade mötts vid en annan tidpunkt istället, då hade det kanske fungerat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar