29 maj 2011

Nedräkning

Nu är det nedräkning till sommarlov som gäller. Om 17 timmar så har jag garanterat sommarlov för tentaskrivningen är mellan 8.15 och 12. Den här pausen i plugget är efterlängtat för det har varit väldigt segt den senaste tiden och då blir jag lite stressad eftersom jag vill lära mig så mycket som möjligt nu när jag får chansen. Men den första energin ska gå åt till att STÄDA här hemma. Det är så stökigt och skitigt och disk och det klarar jag inte av, jag vill ha RENT! Så lite renare och lite mer ordning ska det bli imorgon.
Den här helgen har varit ganska bra. I fredags så var jag på Kulturfestivalen som anordnades på Musikhögskolan och det var väldigt bra. Lyssnade bland annat på en grupp som heter Fluru som spelade jättebra, ett elgitarrstorband och sen spelade några cellister lite Apocalyptica och så slank jag även in och lyssnade på kvällens gästartist, Frank Ådahl. Det blev ett roligt och behövligt avbrott i min tillvaro och är glad över att jag tog mig iväg.
Så den här nedräkningen till sommarlov den kommer nog innebära att jag inte kommer göra mer än vad jag behöver de första dagarna efter att ha städat lite. Jag ska börja komma på vad för färg och tyg jag ska ha till draperiet och hur det ska komma upp och sånt och om jag kan läsa ska jag läsa böcker. Men lovet är väl delvis till för att man ska vila upp sig lite, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar