10 januari 2012

Status: stressad student

Rubriken "Status: stressad student" står för vad jag känner mig eller snarare jag har nått maxgränsen på stress så nu blir jag knappt stressad längre. Jag kan inte registrera mig på nästa kurs för att ett betyg inte har blivit registrerat - vilket enligt infomejlet från antagningsservice säger att jag kan mista min plats men på skolan sa dom till slut att det ordnar sig lugna ner dig och då tänker man att allt är frid och fröjd och det är bara att gå iväg och göra om den praktiska/muntliga examinationen på fredag som jag har kvar på den här kursen.

Går och handlar lite på Coop, brukar inte handla i den affären så jag irrar runt mest för att jag hade ett presentkort att utnyttja där. Åker hem, äter, smsar, pratar i telefon och kollar mejlen för att se efter om tider och grupper inför fredag har kommit som dom lovat. Det var ett mejl och de hade kommit, va skönt! Det skulle kännas bra att få veta tiden och ställa in sig på vilka man ska göra examinationen med. Läser namnlistan, upp och ner, ner och upp, kollar efter om ett "A" halkat in bland "M:en" och sakta går det upp för mig.... jag står inte med på listan!!! Panik! Börjar kolla gruppnummer och till en början ser alla ut att vara fyllda till dess jag kommer till nummer 13, den är det bara två i. Skickar iväg ett mejl till utbildningsadministratören och håller tummarna för att det bara är på den utskickade listan mitt namn föll bort och att jag kommer vara i den gruppen för jag hinner inte krångla med det imorgon då jag har föreläsningar hela dagen.

1 kommentar:

  1. Nej men stackars dig! Fy vad krångligt allt är! Som om du inte har nog att tänka på ändå?!

    Urs!!
    Nu hoppas jag att det ordnar sig allting. Känn absolut ingen stress att höra av dig till mig. Vi tar det när det passar. Se till att lägga din kraft på dig själv nu.
    Tänker på dig...

    KRAM

    SvaraRadera