12 januari 2012

Det ordnade sig

Det ordnade sig med listan och plats och allting, hon som skrev ihop listan hade bara skrivit fel namn så imorgon är det dags för det muntliga/praktiska provet och nu hoppas jag att min kunskap ska komma fram så att de kan sätta ett G i mitt betyg. Då kan jag slappna av en liten stund hoppas jag.

Den här veckan har det varit väldigt intressanta och lärorika föreläsningar i skolan och de har gått under titeln "Katastrofdagarna". Idag hade vi en väldigt intressant och lärorik föreläsning av Michael Sjöö som är både pilot och läkare. Han jämförde säkerheten under en flygning med vårdens säkerhet och det är väldigt intressant att se på hur stor skillnad det är hur man jobbar med det. Brister i systemet i sjukvården och att det inte ska letas syndabockar men att det ska vara regler med konsekvenser. Han tog upp frågan om det är så att man ska se till lämplighet i vården? Alltså om det ska vara något slags lämplighetstest/intervju. Det är många intressanta frågor och de intresserar mig.

Nu är det snart helg och den här helgen blir det besök av Kattis och sen ska jag på födelsedagsfirande på lördagkväll då Fanny och hennes kompis ska firas och imorgon ska jag äntligen få träffa Jossan efter att hon och Björn blivit föräldrar och få se deras lilla dotter. Och nu, bli inte alltför chockade, jag ska gå iväg och träna imorgon. Det har det inte varit mycket av på sistone så det ska bli så skönt!

Hoppas ni alla får en jättebra helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar