7 oktober 2011

Första veckan på den lååånga kursen

I måndags startade våran stora omvårdnadskurs på 22.5 poäng och den innehåller allt möjligt. Det är en massa att lära sig både omvårdnad, praktiska saker som att ta venprov, läkemedelshantering och beräkning, dokumentation bland annat. Jag hade börjat kolla på studiehandledningen och kursplanen lite innan kursintroduktionen i måndags men trots det blev jag jättestressad över allt som ska hinnas med innan kursen är slut. Min plan är att ta en sak i taget och beta av, gå på jympapass och spela fiol och därmed komma igenom den här kursen. Det kanske blir som så att jag får skippa adventskonserten med orkestern för att jag kommer vara för trött för att kunna se vilka noter det är som ska spelas när jag sitter där och då låter det inte så bra. En konsert tänkte jag vara med på, Mozarts requiem, som vi gör i början av november och som är precis i början på praktiken och då hoppas jag att jag är människa fortfarande.

Nu är det helg och det är så underbart skönt! I veckan som va köpte jag träningskort på Friskis & Svettis så jag kanske ska gå på ett pass imorgon. Annars blir det mest att pyssla med lite allt möjligt här hemma och kanske lite skola men det är en annan sak när jag sitter hemma och kan känna mig lite lugn samtidigt. Tidigare idag bakade jag en kladdkaka och nu ska jag nog ta och smaka på den och sätta mig i soffan framför tvn.

2 kommentarer:

  1. oj vad mycket du har framför dig! Tuff kurs! Men det kommer du klara!! Tycker att du är superduktig!

    Har du fått resultatet från tentan än?

    Tänker på dig...

    SvaraRadera
  2. Det är en tuff kurs. Förra tentan klarade jag men jag får vänta på resultatet för att det krångla lite för papper hamnade på fel ställe. Tänker på dig också.
    Vi ses nästa vecka :)

    SvaraRadera