30 oktober 2011

Plugg, paus, plugg

Det har inte blivit skrivet så mycket här nu. Som jag skrivit tidigare är jag stressad och gör en hel del för att hålla kontroll på stressen för att inte (i värsta fall) behöva ta paus i plugget för det vill jag inte och kommer inte att hända heller. Förra helgen var jag ner till Malmö och hälsade på Kattis och Hanna i deras nya lägenhet och dit kom också några andra kompisar från Helsjön. Vi va ute och gick mycket, i både parker, stan och kom även ut till stranden och havet. Det blev en energikick trots lite sömn.

Imorgon är första dagen på min praktik på sjukhuset. Det är nervöst. Det ska bli väldigt roligt att komma ut och praktisera det vi lärt oss i skolbänken och på KTC men samtidigt väldigt läskigt. Så nu hoppas jag att jag kan vara mig själv och våga ställa alla frågor och är den jag vill vara när jag jobbar och att min handledare kan ge mig konstruktiv kritik under de här veckorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar