9 juli 2011

Och så ska det stå något här

Nu sitter jag hemma i mina föräldrars hus. Mamma och pappa är på semester och min bror träffar lite kompisar så jag har pianot och huset för mig själv, och det är inte helt fel :) Min farfar är så där galet snäll och ska skjutsa mig till jobbet imorgon för att det inte går någon buss dit på morgonen på helgerna. Så 06.20 kommer han förbi och hämtar upp mig. Just nu känns det inte direkt så speciellt lockande måste jag säga men det går ju.

Sitter lite vid pianot och försöker få ihop några låtar jag kan sjunga med de boende och det va lite svårare än jag trodde. Det ska vara något jag tror att de känner igen när de hör låtarna med något väldigt enkelt komp på piano. I veckan kollade jag lite i sånghäftena som fanns på jobbet så den enda jag riktigt bestämt mig för är "Teddybjörnen Fredriksson" och sen funderar jag på "Jag hade en gång en båt", "Vem kan segla...", "Änglamark" men den är det så mycket text på, " Trettifyran" kanske. Evert Taube tror jag skulle fungera så jag bör nog sätta igång och leta lite mera. Kanske några Astrid Lindgren låtar skulle fungera också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar